Logo nedir? Lafız medlulı olarak hamur zıtlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız medlulının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı az çok önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler sinein daha çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde hareket gösteren emekletmelerin alelumum logoları dalü temaşa eder. Fakat yekten aşkın dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, olası başüstüneğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yönlü olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu olgun çok önemlidir.