Kişinin yaşadığı toplum içre kıymeti olan , yetenek, davranış ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmaslahatme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına isabetli ) değmaslahatme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değmaslahattirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmaslahatme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler sinein nüshadır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değmaslahatebilir, ama sürecin doğası değmaslahatmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgeniş filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değmaslahatikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmaslahatikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, anatomi sinein ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin maslahatletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise kendi kendine gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele hileındığında ise eğitim sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynarca; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, test sonuçları üzere mergup davranış değmaslahatiklikleridir.